Hvem besøker nettstedet ditt?
Google Analytics er et fantastisk verktøy for oss som jobber med å gi våre kunder avkasting på sine nettløsninger. Svært mye kan måles. En funksjon som er lite brukt, er det som kalles «Demografisk informasjon og interesser». Har du lurt på hvem som besøker ditt nettsted? Ja, da bør du bruke «Demografisk informasjon og interesser». […]
Vet du om dine ansatte er ekstroverte eller introverte?
Jeg leste nylig boken «Stille – introvert styrke i en verden som aldri slutter å snakke». Den gav meg endel aha opplevelser. Det er en bok mange bør lese, ikke minst om man har en lederjobb. Det å forstå sine medarbeidere, er svært viktig for om du vil lykkes i din jobb eller ikke.
Dårlig tid til å redigere nettsiden?
Jeg har nå jobbet snart 2 år som rådgiver i InBusiness, og har daglig kontakt med kunder som trenger hjelp med nettsiden.
Universell utforming – en liten oppklaring
Det har vært mye mediaoppmerksomhet rundt emnet Universell utforming. Artiklene i media har vært noe uklare. Man er IKKE en forbryter om man ikke har en nettside som er universelt utformet!
Stegene man må ta for å lykkes med sin nettløsning
Vi har nå holdt på i 23 år med å lage nettsider for våre kunder. Jeg ser at vi for hvert år lærer noe nytt og justerer vår metodikk deretter. InBusiness sitt mål er klart: Vi skal skape resultater og entusiasme for våre kunder (og deres brukere)!
Office 365 med Exchange kontra POP3 e-post
For de kunder som skal ha e-post hos oss, så tilbyr vi både «gode» gamle POP3 og Office 365 med Exchange. Sistnevnte har mange fordeler. Vi har i dette innlegget laget en oversikt over noen av de viktigste forskjellene.
Steve Jobs
Det er ikke ofte jeg leser biografer om viktige personer i it-bransjen. Men Steve Jobs er en person som har levd og gjort så mye bra, at jeg mente det var verdt å lese boken om hans liv. Boken er rett og slett veldig bra! Boka fikk meg enda mer motivert i min jobb som […]
A/B testing
Vi har tidligere skrevet et innlegg om A/B testing. Det høres kanskje kjedelig ut, men det er et veldig spennende emne. Ved å gjøre justeringer på ditt nettsted, kan du med rette grep øke konverteringen i stor grad.
Økt omsetning for deg som driver en nettavis
Jeg leser stadig artikler om aviser som ser etter måter å tjene penger på deres nettsatsning. Det er jo forståelig, en nettavis bruker jo store ressurser (og dermed penger) på innhold, og ønsker selvsagt å tjene penger på dette. I tillegg bruker jo en nettavis penger på selve publiseringsløsningen og utvikling av nettsiden. Når en […]
Kvalitetshåndbok
Vi har levert web-løsninger lenger enn de fleste i Norge. Det er en kultur i selskapet for at det vi leverer av løsninger, skal være kvalitetssikret. Den dagen vi ikke leverer kvalitet, sprer ryktet seg fort, og da blir alt vanskeligere. Men vi har lenge hatt et ønske om å få satt alle rutiner og […]