Hopp til innhold. Hopp til kontaktinformasjon. Høykontrast

InBusiness AS har fusjonert med Coretrek AS. Besøk oss på www.coretrek.no.

Slik kommer du høyere opp i Google

For å lykkes med tradisjonell søkemotoroptimalisering (SEO), er det 3 hovedpunkter man må tenke på. I denne artikkelen gir vi deg mange tips på hvordan din bedrift kan få en bedre plassering i Google.

 


INNHOLD


  1. Gjennomfør en søkeordsanalyse. Finn ut hva dine kunder bruker når de skal finne det du tilbyr. Det finnes mange verktøy for dette. Bruk disse ordene i ditt innhold.
  2. Lag engasjerende og bra unikt innhold som brukerne vil sette pris på og som blir delt av andre. Bruk søkeordene i innholdet, url, tittel-linjen og meta-beskrivelsen.
  3. Oppdater siden din regelmessig
  4. Lag gjerne en blogg på nettsiden din. Via bloggen kan du oppfylle pkt 2 og 3.

Klikk for å lese mer om hva Google regner som godt innhold.

 


TEKNISK


  1. Bruk riktig h-tags på overskrifter, deloverskrifter etc
  2. Nettsiden må fungere bra på mobil
  3. Bruk alt-tekster på bilder
  4. Ha gode navn på bildefilene dine
  5. Sørg for at nettsiden din laster raskt
  6. Ha unike title tager og meta-beskrivelser for hver side. Unngå duplisert innhold.
  7. Bruk såkalte «strukturerte» data (snippets) for å gjøre indekseringen enda enklere for Google
  8. Bruk gode plugins/extension for SEO i WordPress eller Magento
  9. Knytt opp din side til Analytics og Google Webmaster Tools
  10. Send inn XML Sitemap
  11. Kjør månedlige rapporter over teknisk kvalitet, for eksempel fra seoprofiler.com

 


LINKER FRA ANDRE NETTSIDER


  1. Lag engasjerende og bra innhold, som blir delt av andre – da får du flere som linker inn til ditt nettsted.
  2. Finn ut fra hvilke nettsider dine konkurrenter er linket opp i fra, og se om du også kan bli oppført på de samme sidene.
  3. Jobb kontinuerlig med å få linker fra andre nettsider av god kvalitet. Jo flere «venner» du har, jo mer populær blir din nettside.
  4. Se etter bransjespesifikke sider, og se om din bedrift kan føres opp der
  5. Sørg for at din nettside er oppført i «Google Min Bedrift»

 

Har du spørsmål?
Ta kontakt i dag!

Om forfatteren

Arve

Arve har jobbet med nettløsninger og digital markedsføring i over 22 år. Sammen med sine kunder har han bidratt til at norske bedrifter har økt omsetningen sin via digitale kanaler. Arve jobber til daglig som digital markedsfører og prosjektleder i InBusiness AS. Kontakt Arve på arve@inbusiness.no