Hopp til innhold. Hopp til kontaktinformasjon. Høykontrast
Fontsize Button

PC: Hold Ctrl-tasten nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

Mac: Hold Cmd-tasten (Command) nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

Palmastore er en flott interiørbutikk i Tønsberg, hvor man alltid kan komme innom for å få nye impulser og god stemning. 

Endring i handlemønsteret
Som mange andre fysiske butikker, så de en endring i handlemønsteret. Kundene begynte sin kjøpsprosess på nettet. Om de ikke var synlige digitalt, så eieren at de fremover ville tape salg ved at kundene fant konkurrentenes nettbutikker.


WooCommerce som plattform
Palmastore ønsket derfor en brukervennlig og salgsutløsende nettbutikk som ikke «kostet skjorta», og tok kontakt med InBusiness. Sammen landet vi på WooCoomerce som plattform. Dette er verdens mest brukte publiseringsverktøy for nettbutikker.

Det er få e-handelsløsninger som gir kundene så mye frihet som WooCommerce. Den er i stadig utvikling og er mao et verktøy man kan vokse sammen med.

Daglig leder Lars Løvvold sier det slik:

Nettbutikken har virkelig vært en suksess allerede fra dag en, mange kjøper direkte der og vil ha varer tilsendt hjem. Det er en god fordeling av nye kunde, og andre som vi behandlet manuelle forespørsler for tidligere. Det som kanskje overrasket meg mest, var at mange som kommer til oss i butikken – allerede har innhentet den informasjonen de trenger for å kjøpe varen direkte i butikk. De bruker tid i nettbutikken først, og velger allikevel å besøke oss for å utføre kjøpet. Mange tar også med seg flere produkter hjem når de først «er innom». På den måten utfyller fysisk butikk og nettbutikken hverandre, og vi er superhappy for å gi våre kunder en helhetlig opplevelse.

 

Digital markedsføring
Like viktig som å sette opp en bra nettbutikk, er digital markedsføring. En nettbutikk uten digital synlighet får lite salg. Vi kjørte derfor tidlig en søkeordkampanje i Google Ads, slik at Palmastore ble synlig på viktige søkeord. Vi kjører også en bannerkampanje, for å sikre bra med besøk og økt kjennskap til både nettbutikk og fysisk butikk.

Denne betalbare markedsføringen utgjør en sunn andel av de besøkende, og nær 20% av totalsalget i nettbutikken. I 2019 satser Palmastore også på Facebook markedsføring. Denne type markedsføring har InBusiness stor suksess med for andre nettbutikker også.

Driver du fysisk butikk og ønsker å selge til hele Norge via en nettbutikk? Ta kontakt. I 22 år har vi hjulpet norske butikker med digital tilstedeværelse.

Butikkene blir nok ikke borte med det første, men de blir færre og helt annerledes. Og de som ikke tilbyr varene sine online, går en svært usikker fremtid i møte.
https://hanspetter.info/ingen-fremtid-butikker-som-er-sma-selvstendige-og-offline/