Google har endelig sluppet et stort konkurransefortrinn for alle som er på Google AdWords. Nå gjør Google de enda enklere å treffe målgruppen din! Er du ikke på Google AdWords allerede, vil dette gi deg enda en god grunn til å vurdere tjenesten.
La oss si du er en elektriker. Før du kunne du legge inn gode søkeord og treffe målgruppen på den måten. Du kunne også by noe mer for dem som hadde vært innom nettsiden din tidligere. Men nå kan du faktisk by mer for dem som Google vet trenger en elektriker!
Hvordan virker dette da?
La oss si du annonserer på følgende søkeord og har annonser knyttet til dette søkeordet: «Elektriker Stavanger». Annonsene knyttet til dette søkeordet vil ofte bli vist flere hundre ganger daglig. Veldig mange av disse personene har akkurat identifisert sitt behov etter en elektriker og er helt i starten av beslutningsmodellen. Mange av disse personene har ingen intensjon om å fullføre et kjøp i første omgang. De har nylig identifisert et problem og søker opp alternativ som de senere vil vurdere. Hva om det fantes en mulighet for å hoppe over dette steget og treffe dem som skal ta en beslutning om kjøp?
In-Market publikum lar deg gjøre nettopp det. Basert på dataen Google har om enkelte, kan vi nå by for eksempel 30% mer for dette publikummet som har kommet mye lengre i beslutningsprosessen.
Man har nå muligheten til og vises som nr.1 i Google for de aller varmeste prospektene.
Har Google et In-Market publikum for mine tjenester da?
Mest sannsynlig. Men husk at denne muligheten er relativt fersk og vil nok stadig forbedres med tiden. Hittil har vi da over 170 unike In-Market publikum og et publikum som passer for de aller fleste. Finans, eiendom, utdannelse, bilsalg, kosmetikk, mote og mye mer! Beta testene viser at søkannonser som utnytter denne muligheten, øker klikkraten på annonsene med 162% og 100% økning når det gjaldt å konvertere (for eksempel et kjøp eller en henvendelse).