Hopp til innhold. Hopp til kontaktinformasjon. Høykontrast

InBusiness AS har fusjonert med Coretrek AS. Besøk oss på www.coretrek.no.

Vi overtok AdWords kontoen til Sofacompany i fjor.
Etter kort tid oppnådde vi blant annet følgende resultater:

31%
Reduksjon i kostnad pr klikk

62%
Økning i antall klikk

Hvordan klarte vi disse resultatene?
Vi satte opp en helt ny kontostruktur, basert på Google Best Practices. Vi foretok en grundig vurdering av søkeord, geografisk målretting, bud og skrev gode annonsetekster.

Vi fikk også implementert inn Google Shopping, slik at Sofacompany er synlige i Shopping delen til Google (som blir mer og mer viktig for nettbutikker).

Det er flere muligheter til å «ta plass» i søkeresultatet med såkalte «Ad extensions». Dette har vi brukt langt mer enn før.

Geografisk har vi også sett hvor hovedelen av salget kommer fra, og satset mer der. Mindre skyting med hagle mao.

Bygge merkevare
Det å drive trafikk inn til nettbutikken er viktig. Men et annet mål har vært å få merket Sofacompany mer kjent. Vi har derfor også satt opp en banner kampanje som gikk bredt ut til de vi mener er i målgruppen for Sofacompany sine produkter.

Kvalitetsscoren og Clickthrough rate (CTR) kommer også veldig godt ut (har ikke data på forrige kampanje her).

Generelt har salget steget jevnt og trutt etter vi overtok kontoen.